Fiets! met een boodschap

Duurzaam ondernemen neemt toe in populariteit. Ondernemers nemen bewuste stappen om respectvol met het milieu om te gaan. In dit blog gaan we één aspect ervan uitlichten. De tweewieler als vervoersmiddel! Uit persoonlijke overwegingen probeer ik soms anderen aan te moedigen om wat vaker de fiets te pakken. Opeens realiseerde ik me dat dit vergeten kindje perfect als communicatiemiddel gebruikt kan worden. Win-win. Lees maar.

Er wordt volop geïnvesteerd in elektrische bedrijfswagens en bestelbussen, meestal voorzien van reclamebelettering, zichtbaarheid onderweg is daarmee gegarandeerd. Slim! Maar pak je de fiets naar een afspraak? HOE gaaf zou het dan zijn om rond te rijden op een bedrijfsfiets met het bedrijfslogo en/of een boodschap!

We zetten eerst de positieve effecten van vervoer per fiets op een rijtje:

  • Handig in de stad
  • Geen parkeerkosten
  • Beweging is gezond
  • Duurzaam
  • Goedkoop

En daarbij komen de extra voordelen van een fiets met reclame:

  • Onderscheidend, exclusief zelfs
  • Groot bereik, iedere passant
  • Stallen op een zichtplek
  • Het ziet er serieus leuk uit

Zelf ben ik er bewust mee bezig. Als een afspraak binnen een straal van ca. 8 kilometer is, dan pak ik de fiets. Alles (ver) daarbuiten doe ik zoveel mogelijk met het openbaar vervoer. Als je eens wist hoe vaak ik reacties krijg op mijn fietstas die ik heb laten maken in mijn eigen huisstijl! Superleuk en tegelijk zijn ze onmisbaar want je laptop en andere spullen kunnen er zo in. Dat is één.

Verder ben ik heel enthousiast over:

  • Een bel met je logo
  • Een reclamefiets met logo op frame
  • Fietstas geheel in je huisstijl
  • Bakfiets met belettering
  • Fietsaccessoires: zadelhoesjes, fietslampjes, jasbeschermers etc.

Gratis je boodschap verspreiden, het komt heel dichtbij want de investering om op een flitsende en onderscheidende bedrijfsfiets rond te rijden is in verhouding heel laag. Extra aantrekkelijk is het fiscale voordeel. Wist je dat fietsende ondernemers ook € 0,19 per kilometer als kosten mogen opvoeren? En de kosten van het reclamemateriaal natuurlijk ook.

Het wordt tijd om contact op te nemen met Het Ontwerploket voor inspiratie, advies en natuurlijk het ontwerp. We gaan iets leuks maken van je bedrijfsfiets. Mijn persoonlijke boodschap is dus bewust ondernemen en profiteren van rijdende zichtbaarheid. Boodschappen halen? Op de fiets naar de supermarkt kan natuurlijk ook.

Met creatieve groet,
Astrid Honcoop
06-45644673

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *