LinkedIn bedrijfspagina

Tel mee op LinkedIn

LinkedIn is een sociale netwerksite, specifiek voor professionals en gericht op het zakelijk netwerken. Het is geen site voor ontspanning en vermaak, maar een verlengstuk van je zakelijke leven. Via LinkedIn kun je de activiteiten van je connecties volgen en daarmee op de hoogte blijven van alles wat er in jouw sector of branche afspeelt. Alle reden om daar aan bij te dragen. En yes, het is gratis.

Even tellen

De indrukwekkende cijfers tonen het belang aan om aanwezigheid te zijn. Om te beginnen met een account als privé persoon. Gelukkig is het platform zodanig ingericht dat je heel gericht je zakelijke netwerk, dat specifiek voor jou belangrijk is, kan opbouwen.

  • Meer dan 450 miljoen gebruikers
  • In meer dan 200 landen
  • Nederland telt 4,6 miljoen persoonlijke accounts
  • Dagelijks zijn er ca. 550.000 Nederlanders actief
  • Ruim 9 miljoen organisaties hebben een bedrijfspagina
  • Wekelijks worden 100.000 artikelen gepubliceerd
  • Gemiddeld staan er ca. 10 miljoen vacatures online

Succesvol zichtbaar

Jouw persoonlijke account heb je vast en zeker op orde. Met een professionele uitstraling, een goed zakelijk portret en je gegevens zijn volledig bijgewerkt. Netjes! Waarom zou je niet mee willen tellen door ook met een bedrijfspagina succesvol zichtbaar te zijn?

LinkedIn bedrijfspagina

Het inrichten van een bedrijfspagina verdient aandacht. Je kunt hier een recente profielfoto gebruiken, maar ook het bedrijfslogo. Samen met de achtergrondafbeelding zijn dit de belangrijkste visuele kenmerken van je bedrijf. Zorg dat het TIP TOP in orde is. Op LinkedIn geldt net zo goed dat je geen tweede kans krijgt voor een eerste indruk.

Tip:Plaats in de achtergrondafbeelding een sterke boodschap, een pakkende tekst of vermeld je website. Hiermee bereik je dat mensen in één oogopslag zien wat jouw onderneming te bieden heeft.

 

Om geen flater te slaan met je visuele communicatie zorg je dat:

  • de profielfoto 300 x 300 pixels is
  • de achtergrondafbeelding 1536 x 768 pixels bevat
  • en dat beide bestanden in JPG/PNG formaat worden geplaatst

OntwerploketInteractie

Oké, top. Maar dan… Het bijhouden en optimaliseren van een bedrijfspagina wordt helaas nog wel eens vergeten. Regelmatig kom ik bedrijfspagina’s tegen waar geen aandacht aan wordt gegeven. Jammer, want hierdoor blijven kansen liggen. Tel mee met een bedrijfspagina waar mensen jouw bedrijfsactiviteiten kunnen volgen en met je ‘in gesprek’ kunnen gaan. Naast het plaatsen van je boodschap is het interessant om het interactief te houden. Een sociaal platform dus. Spreek met je publiek, niet tégen je publiek.

Content op LinkedIn

  • Een kijkje achter de schermen d.m.v. een bedrijfsfilmpje
  • Een interessant verhaal over wat je personeelsleden doen
  • Kennis delen via een blog
  • Plaatsen van vacatures

Bouw met goede content een relatie op met volgers en klanten. Ook is het plaatsen van goede content interessant voor de zichtbaarheid in Google (seo). Gebruik afbeeldingen bij je boodschap. Afbeeldingen en video’s zorgen voor een hoge attentiewaarde. Vind daarbij balans tussen het aantal en soort berichten.

Tip: haal er voor jezelf ook alles uit. Er is ongelooflijk veel informatie over jouw sector of branche te vinden. Zoek proactief contact met interessante zakelijke relaties.

 

Tel mee door minimaal twee keer per week een bericht te plaatsen. Vaker kan ook, maar alleen als je ervan overtuigd bent dat de content van toegevoegde waarde is voor je volgers en als het lukt om kwaliteit te leveren.

Vind je het lastig om dit allemaal zelf te doen? Wil je hulp bij een vliegende start waardoor je echt gaat meetellen? Denk er eens over na om samen te werken of social media uit te besteden. Dan kun jij door met je werk, ben je goed zichtbaar en nooit uitgeteld.

(bron cijfers: Frankwatching en Marketingfacts)
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *