Social Media

Kijk eens met een frisse blik naar je bedrijfspagina’s!

Social media is niet meer weg te denken in je communicatie uitingen. Twitter, Facebook, LinkedIn, Instagram zijn perfecte gratis online kanalen om jezelf en je bedrijf zichtbaar te maken.

Wist je dat steeds meer mensen rechtstreeks gaan zoeken op een online platform in plaats van eerst een zoekmachine zoals Google te gebruiken? Het is dus de hoogste tijd om je accounts op social media nieuw leven in te blazen en voortaan te onderhouden. Het is een eenvoudige en goedkope manier om onder de aandacht van je doelgroep te komen. Doe er je voordeel mee!

Maar voordat je begint is het slim om éérst te bedenken wat je wilt bereiken met social media. Wil je naamsbekendheid creëren? Je product aan de man brengen? Wat je ook doet, je moet wél gericht je volgers bedienen, actief en actueel zijn.

Nieuw leven inblazen
Om je een beetje op gang te helpen met het bedenken van content hebben we een aantal ideeën uitgewerkt. Wist je trouwens dat je berichten kunt inplannen? Super handig om bijvoorbeeld één keer per maand twee uurtjes beeld en tekst te maken en je berichten klaar te zetten. Deze worden dan op het door jou gekozen moment geplaatst. Daarnaast kun je natuurlijk actuele berichten toevoegen op willekeurige momenten. Zo krijg je een levendige en afwisselende tijdlijn.

Algemeen

  • Wie ben je?
  • Wat doe je?
  • Welke producten verkoop je?
  • Hoe onderscheid jij je van de rest?
  • Zijn er leuke anekdotes over het bedrijf of het product?

Promoten product of dienst

  • Een aanbieding onder de aandacht brengen.
  • Als je workshops geeft, deel dan de data.
  • Zijn er handige tips om je product te gebruiken?
  • Is er een handleiding om het product te gebruiken?

Kennis delen

  • Wat zijn de trends?
  • Deel informatie die belangrijk is voor jouw doelgroep.

Je doelgroep bereiken

  • Mensen volgen die je interessant vindt.
  • Feedback geven op hun probleemstelling.

En oh ja, geef anderen eens een complimentje! Zorg ervoor dat je altijd positiviteit uitstraalt.

Een gouden regel is om niet alleen te zenden, maar ook om anderen te helpen en feedback te geven. Alleen dan ben je van toegevoegde waarde en word je interessant gevonden.

Beeld

  • Gebruik mooie heldere foto’s
  • Gebruik beeld dat aansluit bij de tekst
  • Gebruik het logo in de juiste resolutie
  • Vervang regelmatig de sfeerbanner
  • Verwerk informatie in de sfeerbanner

Voor grafische uitingen is het belangrijk dat je dit professioneel verzorgt. Een programma zoals Adobe Photoshop is daar geschikt voor. Maar er bestaan ook gebruiksvriendelijke apps die de afbeeldingen vooraf in het juiste formaat maken. Of vraag hulp van een grafisch vormgever. Bij het Ontwerploket helpen we je graag op weg. Wist je trouwens dat je voor dit soort vraagstukken gratis advies kunt krijgen tijdens het spreekuurDownload ook even de whitepaper zodat je de tips altijd bij de hand hebt 😉

Probeer eerst alle gratis opties, dat doen wij ook. Als je op het punt komt dat er een groter bereik nodig is, kan je altijd nog overgaan naar betaalde advertenties, ook wel campagnes genoemd.

Voor meer inspiratie verwijzen wij naar de bedrijfspagina van Het Ontwerploket op Twitter, Facebook of LinkedIn. Daar mag je gerust wat ideeën pikken. Wij helpen je graag verder als je meer input nodig hebt, of als het maken van leuk beeldmateriaal (zo belangrijk!) lastig is of teveel tijd van je vergt.

Met een frisse wind je pagina’s nieuw leven inblazen, wel even adempauze nemen. Succes!

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *